
Naša Domškola funguje od roku 2022. Momentálne máme malú skupinku detí od prvej po štvrtú triedu. Budeme veľmi radi, keď sa naša skupina bude rozrastať. Organizačné informácie o našej Domškole nájdete v časti Ako fungujeme. Tak ako v lesnom klube, tak aj v domškole využívame princípy waldorfskej pedagogiky.
Cieľom našej práce v domškole je pomôcť nájsť dieťaťu jeho pravú cestu, ktorá ho povedie zmysluplným a radostným životom. Tak, aby okrem intelektuálnych schopností, nadobudlo aj iné ľudské kvality. Prvoradým je pre nás vytváranie vzťahu ku svetu a všetkým bytostiam v ňom.
Pomocou umeleckého prevedenia vyučovania nám nejde o to, aby bol z každého žiaka umelec. Keď je vyučovanie aj umelecké (pekne stvárnené) v žiakoch to posiluje zmysel pre krásno, čo dáva do života radosť, motiváciu, či vôľu konať.
Učíme sa aj rôzne remeslá, čím sa nechceme vrátiť do doby našich predkov, ale práve pochopením triviálnych vecí sa dieťa učí porozumieť svetu. Okrem toho ručné práce prispievajú k duševnej pohode, zručnosti a posilňovaniu vôle.
Využívame model „pohyblivej triedy“, kde ráno pred vyučovaním majú deti k dispozícii prekážkovú dráhu (viac v Charakteristika domškoly)

Aj v školskom veku dieťaťa pracujeme s rytmami a kolobehom roka. Denný a týždenný rytmus tvorí rozvrh hodín (charakteristika Domškoly). Ročný rytmus predstavuje oslava sviatkov podľa našej tradície. Popri klasickom vyučovaní je školský rok rozdelený do tematických celkov, ktoré sú obsahovo a teda aj činnosťami prispôsobené ročnému obdobiu a nadchádzajúcemu sviatku (náladu obdobia je cítiť v každom predmete). Okrem vnesenia atmosféry obdobia do predmetov, je často súčasťou vyučovania aj nácvik divadla alebo výroba potrebnej výzdoby, či iných vecí na daný sviatok.

